Mer om träningen.

Red i ridhuset eftersom att både Ida och Ebba gjorde det, de red också för Gunilla men innan mig. Det började med att dom blev försenade ett tag så jag fick vänta ett tag innan jag kunnde ta tyglarna osv. Men det gjorde inget för skritten var så mycket bättre än vanligt :), det var superkul att börja med en avspänd ponny,  inte behöva känna sig stressad över att det kan/ska bli pannkaka.
Efter ett tag började jag rida fram bara tog det lugnt, tänkte  mycket på takt och tempo i traven men fortfarande fram till handen, stora steg. Så blev det, allt gick lugnt ochh fint, tog lite galopp och sen var jag klar och skrittade på långtygel tills jag skulle börja min lektion.
Upplägget var att jag skulle rida igenom mästerskaps programet, som är det svåraste man gör på ponny efter det skulle jag rida delrna jag har svårast för dvs övergångar och slutligen programet igen. Upptäckte att det satt i min blick, så när jag tittade upp blev allt så mycket bättre.

Bilder från dagen kommer snarast. Sålänge en gammal:

Älskade ponny<3

Kommentarer
Postat av: FANNY (:

söt blogg<3:)

2011-08-05 @ 17:51:39
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0