Ridningen de senaste dagarna.

Fredag: Red på morgonen eftersom jag började sent. Bestämde mig för att rida rundan som i torsdags då jag inte kände att vi var överens om hur man ska bete sig. Pigg ponny som de senste dagarna, tog det lugnt och lätt henne välja tempo osv för att slippa bråk. Var ganska nöjd efter ritten som var mysig.

Lördag. Red i lilla ridhuset då det var ledigt när vi kom. I början ville hon inte gå i höger varv på ena volten utan dumma sig och byte varv, lät henne gå där ett tag och tog galopp i båda varven ett tag. Efter det var hon lign och jag red henne på volten i höger varv (travade) en stund innan jag red lätt och avslutade. krittade av och tog bussen hem till Emmapemma.

Söndag: Johanna (Emmas mamma) körde oss till stallet imorse. Då lektionerna inte börjat så red jag i stora ridhuset på en lugn häst :D.
Började med skritt och sen galopp några varv, efteråt när hon kändes mjuk och bra så travade jag, satt ner ett tag på volter och fyrkant, gjorde någon öppna och slutligen red jag lätt. Klättrade lite och tog ett halvt varv på galoppbanan. Pysslade, mockade och tog ut ponnyn i hagen. Johanna hämtade och körde hem oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0