Hej

Bilder på allt ska komma senare i veckan, fick några frågor om det så passade på att  svara i det här inlägget då det blir det ända  idag.
Första dagen på kursen för Gunilla idag då, jag red två pass först dressyr sen markarbete/hoppning. Superkul att träffa alla och att ridpassen vart såbra och att jag verkligen tog till mig allt hon sa åt mig att göra, ändra på osv. 

Pass 1. Dressyr red en halv timme själv för Gunilla med öronsnäka och allt superproffsigt :P. Vi trändade mycket på mig dvs. min hand, sits och blick under den tiden för det är nog vårat sörsta problem jag och sessan kan göra allt men den biten gör det mycket svårare. Som hon sa jag måste lita på att Sessan är fin och att jag kan sitta still, inte fixa och trixa med allt hela tiden. Jag måste också lita på att jag är duktig och kan ridafin osv som hon sa ör ofta sitter jag och känner mig lite dålig på ditt och datt, jag tror att det är väldigt viktigt att höra att man är duktig mm annarsblir det pannkaka om man sänker sitt självförtronde.. Sitter du rak i ryggen lite stolt blir känsla mycket bättre och på iallafall sessan så blir hon också lite finare som att mitt sjävlfortronde påverkar hennes. Fick en lite läxa eller jag har gjort den till läxa skriv upp varje dag max fyra saker att träna på, gör de hur många gånger som helst perfekt och så sak allt vara, med andra ord bli en perfektionist. 
Det vi gjorde idag var att rida på volt och lite fyrkant i trav och volt, lite fyrkant och diagonal i galopp, enkla byten, få en perfekt rund volt och takt, temp osv. Det är perfektheten som skiljer mellan proffen och de andra på banan. 

Lunch paus 

Pass 2. Markarbete/hoppning red tillsammans med Ida på Valle, kuuuuuuuul att skritta fram med den pricken. När vi var klara med det gick vi till banan och tog tygeln red fram lite och sen kom vår ridlärare och vi började lektionen. Det vi började med var lydighet på volten, sen blev det galopp mot tre úpphöjda cavaletti bomar direkt efter skulle det vara trva över en bom solfjäder, trav till b sen galopp till a och där skitt (vi började vid a med galopp). Det gjorde vi ett par gånger innan vi flyttade i hopp cavalettin till trav avstånd och gjorde det i andra varvet Sessan blev kalas glad och hoppade över alla och fjantade sig men men hon är inte van. Ida höjde de upp trav cavaletin till medans jag skrittade vilket var bra. Så allt markarbete gick över förväntan så imorgon höjer jag de kraven. 
Vi avslutade med att hoppa då ställde Gunilla upp två av de tre cavaletisarna så sockerbitarna stod på de högsta vilket är ca 80 cm emellan ställde hon den tredje på näst högsta vilket är 40-50 cm så det blev som en trippelbar ungifär den fick vi komma på två gånger eller fyra för mig då jag var lite små osäker på vad hon skulle göra så stanna hon första gången jag kom på, så jag la en volt och  gav mig fan på att det skulle gå och hhon hoppade :O. Ett jättefint stort språng på ett hinder med en stor lek och höjd hon aldrig vågat göra innan :DDDDD. Men hon stannnade gång  tre för att jag red på dåligt så jag gjorde likadant igen och det blev toppen, så himla glad, stolt och ja hyper över att hon litade tillräkligt på mig för att våga hoppa, dressyren gick asbra och jag fick en jättesnäll och toppen kommentar sen men den skriver jag imorgon. 

Efter det skrittade vi ut och jag fixade jättemycket i stallet hela dagen. :D! Kameran laddas för en massa bilder imorgon :))).
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad roligt! Detta inlägget var super. Typ väldigt konkret =)

KUl att läsa =)

2011-06-29 @ 20:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0