Hemma

Är hemma nu efter att ha flyttat sessan red när vi kommit dit. Det gick kalas bra, i början var hon jättepigg och stark ville liksom helst bara galoppera och tog inte mina halv halter men då satte jag mig på en volt i skritt och tog igen om det. Gjorde lite åttvolter och skänkelvikning osv innan jag kom fram i trav och gjorde samma sak byte varv på olika sätt. Efter det blev hon skit fin och jag red i lite galopp varierade tempot och gjorde lite varv byten och enkla byten då också, mamma filmade en snut när jag red då traven var jätte fin. Mina händer var oftast där de skulle och på sloutet var hon fortfarande lika pigg men mycket mjukare, lugnare, lägre och finare. Traven var super mycket bättre och galoppen var mycket bättre och mycket mer ridbar. Stod och pussade på henne jättelänge sen i stallet, gjorde mat, borstade och plockade. :DDD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0