Stallet check!

Red på Sessan vid kvart över ett, elin följde med och tittade. Jag började med att rida lite på galoppbanan i skritt, trav och ett par varv i galopp. Trvaen vsr jättebra lugn och stor, min lilla medföljare gick med även då, efter galoppen tog vi ett par skutt över ett kryss och räcke på ingen höjd utan kanske 50/60 cm. Hon vart jätteglad och hoppade fint :D.

När jag var klar med skogsmulle/hoppryttare delen gick jag till ängen för ett dressyr pass på 25-30 minuter. I början sa hon emot lite och studsade när jag kom åt henne men då bytte jag övning ett par meter då blev hon lugn och jag kunde byta tillbaka och komma åt henne mer. Red och gjorde lite olika övningar i trav och galopp så som volter och vändrätt upp. I traven red jag på en volt där det låg en pinne fick lyfta mer på knäna känslan och red vidare med den.
Efter ett tag gick jag mot stallet supernöjd med min ponny.

I stallet fixade jag kraft och knäckebröds blandning och sköljde av Sessan lite innan vi gick till ängen och betade. Hon åt gräs i 20 minuter och jag hittade på lite bus hihih.. ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0