Stallet

Red först på Sessan i padocken, det gick toppen hon var superfin och traven var på topp. I början var hon helt galen men när jag kom åt henne och inte lätt henne komma undan så slappnade hon av och det blev mycket bätte och lättare att rida på min lilla ponny. Red ganska mycket i skritt, mest i trav och lite i galopp gjorde lite övningar i de olika gångarterna. Det var åttameters volter och serpentiner i galopp, volter och fyrkant i trav samt volter och skänkelvining i skritten. Allt som allt är jag supernöjd med passet och efter fick Sesselito ett bad.

Efter ett onödigt bråk med mamma så var de dags att rida på häst numer två idag var den ponny Pegasus :D. Först skulle vi rida på ängen men vår lilla grupp fick välja om vi ville rida ut istället och ta ängen nästa vecka så det blev ut med våra knas ponnysar Duni, Mary, Bente och Peg utan ridlärare men det går ju att släppa ut oss då vi är duktiga allihop. Vi red rundan i alla gångarter och hade det super kul. Jag fick en gervjfjjrntbjrntfiljoon myggbett, inte jättekul men rider man i skogen så gör man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0