Tar vi allt ett steg förlångt?

Nu när jag kollade igenom mina favoriter i gammla datorn så hittade jag en med hundkläder osv. Nu räcker det inte längre med att vi har koppel och halsband utan hundar mfl djur ska ha både soffa, kläder och maskerad saker, men det som tog priset var godiset i form av bla. Basketbollar, cupcakes och donuts. Visst man ska ge godis, ha en plats där hunden kan sova men är kläder, soffor osv en naturlig sak för hundar? Nej det skiter i om de har kläder, behöver gå med sina ben, sover i en korg, vilken tid på året det är, vilken högtid, hur bajspåsen ser ut och godiset blir inte godare om det har en annan form än ett ben. Det var ett exempel och personligen tycker jag att det hela har gått till överdrift vilket är helt sjukt.
Visst om man måste klä på sin hund på vinter eller klippa de på sommaren så antar jag att man gör det hundens skull vilket gör det okej.

Det är lite samma sak med hästutrustning fast inte på samma sätt riktigt utan mer i priser, märken osv. men vissa saker som glittrit hovlack, att ska ha bling t.ex. Grimmor, hjälmar, stövlar och träns. Visst jag har en massa blingpannband men jag tycker att om man ska ha bling så ha det inte på allt och dra över ett lager genomskinnligt nagellack som kan tona ner det glittriga lite smått + att inga stenar lossnar. Märken har nästan blivit viktigare än kvaliteten helt galet när man tänker på det, inget blir specielt för alla har det och snygghet sätter priset inte kvaliten. Så ska det inte vara men det är okej för är man inte bäst kan man alltid vara snyggast ;). Sen det har med hovlack som glittrar när ska det användas? Inte på tävling för det blir förmycket, inte på träning för det är ju inge speciellt och tränaren tar det nog som lite oseriöst om man gör det första gången och det är slöseri med pengar att ha det på ärovarven. Man ska ha oranga täcken och helst dygnet runt även i 35+ för gud vet vad om ponnyn/hästen blir smutsig. Det känns lite som ett skämt att man lägger mer pengar på ett matchande par lindor och schabrak än två par byxor till en själv.
Vi måste antingen vara knäppa eller väldigt lätt påverkade av andra, har Paris Hiltons hund en soff och speciellt godis måste alla ha det för om en hund är en hund plågar man den och vem vill inte leva ett liv som hennes? Har Briar eller Milton täcke på sig jämt eller går i en plutt hage en timme om dagen så ska alla göra det för hästar blir inte bäst om de får varaa hästar utan tävlingrobotarna blir bäst, eller hur var det nu igen? Jag har en fråga varför ska allt gå till överdrift godis, utsmyckningar och rädsla för skaddor.
Håller ni inte med? Kom med era åsikter:)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0